Główną ideą tego dnia było pokazanie uczniom poprzez gry i zabawy matematyczne innej strony matematyki. Obchody święta miały  charakter konkursu między klasami i trwały dwa tygodnie w ramach  MARCOWYCH DNI MATEMATYKI, z inicjatywy p. Barbary Górskiej, p. Anny Piaseckiej  i p. Sylwi Haremzy.

           Uczniowie Szkoły  Podstawowej świętowali   pod hasłem- DZIEN FIGURY PŁASKIEJ, a -gimnazjaliści pod hasłem – DZIEŃ LICZBY PI.

         W pierwszym  tygodniu   uczniowie  poszczególnych  klas  ( IV, V, VI  SP   i    I, II, III  gimnazjum)   rozwiązywali zadania, wykorzystując   prezentację  składającą się   z pytań z zakresu matematyki i nauk pokrewnych.  Uczniowie  pracowali w grupach. Liczba uzyskanych  punktów  była dołączona do  ogólnoszkolnej puli punktów. 

  Z prezentacji można korzystać przez cały  czas ---  www.e-math.pl/dzienmatematyki/  Zapraszamy!

Po czysto matematycznych zmaganiach przyszedł czas na inne zadania.

  • wykonanie gazetki   matematycznej w swoich  klasach
  • ustawienie uczniów gimnazjum na boisku szkolnym w kształcie liczby pi 
  • ustawienie uczniów klas podstawowych na  boisku  w kształcie figur płaskich
  • szukanie daty urodzenia  w rozwinięciu   liczby pi
  •  

DZIEŃ MATEMATYKI-17 marca     zakończył MARCOWE DNI MATEMATYKI.   

              Na korytarzu można  było spotkać  uczniów  gimnazjum  przebranych  za słynnych  uczonych.: Alberta  Einsteina  (Dawid Majewski kl. II  ) i Pitagorasa (Marcin Machowski-kl. III) , Muhammeda Alchwarizmiego (Szymon Paszkowiak kl. I)   wraz ze swoimi pomocnikami. Przy  dwóch stoiskach  nasi uczeni rozdawali cukierki  uczniom kl. IV,  V i  VI, którzy poprawnie odpowiedzieli na wylosowane pytania matematyczne. Pitagoras  ze swoją świtą  zawitał do uczniów  klas najmłodszych I, II a, II b oraz III a, III b    i  częstował  cukierkami  za poprawne rozwiązanie zadań.

              Gimnazjaliści spotkali się   na auli, aby wziąć udział  w różnych  konkurencjach. Po dwóch godzinach ich miejsce zajęli  uczniowie szkoły podstawowej.

       Konkurencje:

  • Wiem”  -pytania matematyczne
  • Szacowanie- Ile wody jest w wazonie?
  • Szacowanie –Podaj długość   miotły? Wygrywa klasa, która poda wymiary najbliższe  rzeczywistym
  • Hasło  matematyczne promujące  matematykę
  • Przebranie za słynnych matematyków
  • Mierzenie  obwodu różnych  naczyń ( liczba pi)
  • Jaka to figura? 

        Do punktów zdobytych  na piątkowym spotkaniu doliczono   punkty zdobyte przez  uczniów  we wszystkich konkurencjach MARCOWYCH DNI MATEMATYKI.  

Ostatecznie zwycięzcami zostali:

 w szkole podstawowej  - uczniowie klasy   V

w gimnazjum  po dogrywce kl. II i  III -      zwyciężyła klasa III

Każda  zwycięska  klasa  pojedzie  w nagrodę na  bowling  do Ponieca.  

                             Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i zachęcamy do przygotowań na przyszły rok!

   Dziękujemy sponsorowi nagród –Radzie Rodziców.



Galeria zdjęć: