Główne cele:

  1. promocja matematyki oraz rozwijanie i rozbudzanie zainteresowań oraz talentów matematycznych wśród uczniów,
  2. wdrażanie uczniów do pracy zespołowej i współzawodnictwa,
  3. umożliwienie uczniom wykazania mocnych stron poprzez udział w konkursach oraz w przygotowaniu „Dnia  Matematyki”.

Data

Działania

8-10 marca

1. Rozwiązywanie  zadań matematycznych na lekcjach matematyki

2. Wykonanie gazetki 

Gimnazjum –liczba pi

                 SP- figury płaskie

3. Szukanie daty urodzin w rozwinięciu  liczby pi

13- marca

Ocena wykonania  gazetek

 14 marca – Dzień liczby Pi-  

Gimnazjaliści na dużej przerwie ustawiają się w kształcie  liczby pi

 

15 marca  - Dzień Figury

                        Płaskiej

 

Uczniowie SP ustawiają się  na boisku w kształcie figur płaskich

17 marca

Dzień Matematyki-

-w ramach Ogólnopolskiego Dnia Matematyki
 

1.Rozstrzygnięcie  konkursu na zapamiętanie  cyfr rozwinięcia liczby pi

2. Zabawy na przerwach –konkursy  dla uczniów SP

3. Spotkanie na auli-konkurs między klasami

- gimnazjaliści- na  lekcji  6

-SP- na lekcji  5

 

 

 

Punkty można  zebrać za:

  1. Ustawienie na boisku  liczby-każda klasa 1  cyfrę-  ( strategia efekt końcowy)
  2. Rozwiązywanie zadań tekstowych –praca w grupach na lekcji
  3. Gazetki  promujące  matematykę
  4. Przebranie  w dniu 17  mara
    • w gimnazjum  za  słynnych matematyków + informacja
    • w SP -  figury wybrane przez siebie + informacja

 

  1. Punkty zdobyte   na spotkaniu końcowym  w konkurencjach
          • „Wiem”  -pytania matematyczne-  2 uczniów  z klasy   SP i G
          • Matematyczne skojarzenia  ( gimnazjum) –cała klasa  
          • Przebranie  za matematyka- przedstawienie siebie (gimnazjum)
          • Przebranie  za figurę- przedstawienie siebie  (SP)
          • Szacowanie  SP i  G
          • Mierzenie obwodu  - SP- 2 uczniów z każdej klasy
          • Zapisywanie wyrazów
          • Przygotowanie hasła matematycznego promującego matematykę .Hasło   wzbogacić o wyśpiewanie, wytańczenie itp. występy
          •  „Cisza” na spotkaniu końcowym

PS  zabawa –rozpoznaj mnie