MARCOWE DNI Z MATEMATYKĄ
MARCOWE DNI Z MATEMATYKĄ kierowane są do wszystkich uczniów. Nawet tych którzy nie lubią matematyki. Rozwiązywanie zadań ma sprawić przyjemność, a nie być kolejnym testem. Zadania nie wymagają wiedzy matematycznej - wystarczy otwarty umysł i chęć do zabawy matematyką.Główne cele:
- promocja matematyki oraz rozwijanie i rozbudzanie zainteresowań oraz talentów matematycznych wśród uczniów,
- wdrażanie uczniów do pracy zespołowej i współzawodnictwa,
- umożliwienie uczniom wykazania mocnych stron poprzez udział w konkursach oraz w przygotowaniu „Dnia Matematyki”.
Data |
Działania |
8-10 marca |
1. Rozwiązywanie zadań matematycznych na lekcjach matematyki 2. Wykonanie gazetki Gimnazjum –liczba pi SP- figury płaskie 3. Szukanie daty urodzin w rozwinięciu liczby pi |
13- marca |
Ocena wykonania gazetek |
14 marca – Dzień liczby Pi- |
Gimnazjaliści na dużej przerwie ustawiają się w kształcie liczby pi
|
15 marca - Dzień Figury Płaskiej
|
Uczniowie SP ustawiają się na boisku w kształcie figur płaskich |
17 marca – Dzień Matematyki- -w ramach Ogólnopolskiego Dnia Matematyki |
1.Rozstrzygnięcie konkursu na zapamiętanie cyfr rozwinięcia liczby pi 2. Zabawy na przerwach –konkursy dla uczniów SP 3. Spotkanie na auli-konkurs między klasami - gimnazjaliści- na lekcji 6 -SP- na lekcji 5
|
Punkty można zebrać za:
- Ustawienie na boisku liczby-każda klasa 1 cyfrę- ( strategia efekt końcowy)
- Rozwiązywanie zadań tekstowych –praca w grupach na lekcji
- Gazetki promujące matematykę
- Przebranie w dniu 17 mara
- w gimnazjum za słynnych matematyków + informacja
- w SP - figury wybrane przez siebie + informacja
- Punkty zdobyte na spotkaniu końcowym w konkurencjach
-
-
-
- „Wiem” -pytania matematyczne- 2 uczniów z klasy SP i G
- Matematyczne skojarzenia ( gimnazjum) –cała klasa
- Przebranie za matematyka- przedstawienie siebie (gimnazjum)
- Przebranie za figurę- przedstawienie siebie (SP)
- Szacowanie SP i G
- Mierzenie obwodu - SP- 2 uczniów z każdej klasy
- Zapisywanie wyrazów
- Przygotowanie hasła matematycznego promującego matematykę .Hasło wzbogacić o wyśpiewanie, wytańczenie itp. występy
- „Cisza” na spotkaniu końcowym
-
-
-
PS zabawa –rozpoznaj mnie